شرایط بومی پذیری آزمون استخدام آموزگار و دبیر 140۳

اخبار روز استخدامی های ارگان های دولتی

شرایط بومی پذیری آزمون استخدام آموزگار و دبیر 140۳

۷ بازديد

شرایط بومی پذیری آزمون استخدام آموزگار و دبیر 140۳

با توجه به انتشار دفترچه آزمون استخدام دبیر و آموزگار در سال 1402 - 1403، شرایط بومی پزیری این آزمون در ادامه شرح داده شده است:

منظور از بومی چیست

معنی بومی به معنی متولد یا ساکن با سابقه ده سال سکونت در یک شهرستان خاص است. این تعریف به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان اعمال می شود. به عبارت دیگر، اگر شما در یک شهرستان خاص متولد شده یا ده سال سکونت داشته باشید، می‌توانید به عنوان بومی این شهرستان انتخاب شوید.

علت بومی گزینی

علت ملاک قرار دادن پذیرش بر اساس بومی گزینی، حفظ نیروهای کار در شهرستان های خود و به کار گرفتن تجربه های به دست آمده کارکنان دولت می باشد، چرا که تحقق این امر به مقدار بسیار زیادی به رشد و پیشرفت شهرستان و استان ها کمک خواهد کرد.

اما این مسئله به معنی عدم شرکت یک فرد غیر بومی در آزمون استخدامی و پذیرش او در شغل محل شهرستان خود نمی باشد، بلکه اگر همزمان با فرد غیر بومی، فردی با شرایط بومی هم در آزمون شهرستان ثبت نام نماید نمره به دست آمده او با ضریب 1.4 و شخص غیر بومی با ضریب 1 محاسبه می شود.

 

شرایط بومی پذیری افراد

بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز می شود:

  • شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.

⬅️ تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سال های مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد با در نظر گرفتن موارد فوق، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه براساس آخرین روز ثبت نام در آزمون خواهد بود.

  • استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) ویا فرمانداری در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.

⬅️تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه

⬅️تبصره: گواهی اشتغال به کار رسمی، پیمانی و قراردادی در بخش دولتی و عناوین مشابه در بخش خصوصی مشروط به پرداخت حق بیمه

 

افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، باید در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند.

⬅️توجه: ارائه اصل فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی میشوند، ضروری است.

✅داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت می باشند.

اولویت بومی به شرح زیر اعمال خواهد شد:

✅نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (برای حیطه اختصاصی و تخصصی) با ضریب «یک و چهاردهم» (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.

منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

بیشترین امتیاز در بین دروس حیطه عمومی ، اختصاصی و تخصصی را دروس عمومی به خود اختصاص داده اند که در زیر سه منبع مهم و مناسب برای داوطلبانی که زمان زیادی برای مطالعه ندارند را معرفی می کنیم.

1- وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی ره

منبع مطالعاتی این درس کتاب وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی ره می باشد که یک منبع کم حجم با 63 صفحه می باشد شما می توانید در مدت زمان بسیار کم مطالعه و سوالات این بخش را جواب بدهید.

برای دانلود نمونه سوالات وصیت نامه امام خمینی (ره) به سایت mahandoc.ir مراجعه کنید.

2- طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بخش ایمان

طرح کلی اندیشه های اسلامی نوشته آیت الله خامنه ای در قرآن کتاب نسبتا بزرگی است امام خوشبختانه منبع مطالعاتی و سوالات استخدامی آن فقط شامل بخش ایمان می شود که حدود 180 صفحه می باشد و برای داوطلبانی که زمان کافی ندارند با مطالعه این منبع می توانید در کمترین زمان شانس خود را برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزایش دهید. برای دانلود نمونه سوالات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بخش ایمان کلیک کنید.

3- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

یک منبع مطالعاتی بسیار عالی با 12 صفحه مطلب که حدود 3 الی 4 سوال را در بخش عمومی به خود اختصاص می دهد. آنقدر کوتاه که حتی اگر آن را خط به خط حفظ کنید ارزش دارد. برای دانلود نمونه سوالات خط به خط بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.