سهمیه و امتیازات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

اخبار روز استخدامی های ارگان های دولتی

سهمیه و امتیازات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

۶ بازديد

سهمیه و امتیازات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

وزارت آموزش و پرورش با هدف استفاده از نیروی انسانی مورد نیاز خود، هر ساله به نام‌نویسی از میان داوطلبان می‌پردازد. در این فرآیند، سازمان‌های مختلف مشارکت‌هایی را برای افراد بر اساس شرایط خصوصی در نظر می‌گیرند و امتیازاتی را به آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌دهند.

 در نهایت داوطلبان  را گزینش و استخدام می‌کند. این سهمیه‌ها به منظور تلاش برای تغییر و نیروی انسانی متخصص و متنوع برای آموزش و پرورش آموزش و پرورش است. برای مشاهده جدیدترین نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش به سایت mahandoc.ir مراجعه کنید.

.

سهمیه ها و امتیازات آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

سهمیه آزاد

داوطلبانی که سهمیه‌های جانبازان، ایثارگران، عوامل و سایر گروه‌های مشمول را ندارند، می‌توانند به عنوان داوطلبان مشارکت آزاد شرکت کنند. در هنگام ثبت نام، باید عبارت «سهمیه آزاد» را مشخص کنند. بخشی که در یک بخش آزاد پذیرفته می‌شود، با توجه به موقعیت موجود، سه برابر آن ها به مصاحبه دعوت می‌شود و در این مرحله، گزینش می‌شوند.

سهمیه جانبازان و ایثارگران

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 نیز مانند سایر گزینش های سراسری، امتیازی برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته می شود که این سهمیه به میزان 5 درصد و 25 درصد اعمال خواهد شد.

سهمیه 5 درصد به فرزندان و همسر جانبازان کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و آزادگان با کمتر از یک سال اسارت تعلق می گیرد و به این ترتیب، 5 درصد از ظرفیت کل پذیرش، میان مشمولین این امتیاز تقسیم می گردد.

ورود به صفحه دانلود سوالات آموزش و پرورش 1402 برای داوطلبان آموزگار ابتدایی، دبیری و هنرآموز

سهمیه 25 درصدی به همسر و فرزندان شهدا و آزادگان، فرزندان و همسر جانبازان دارای 25 درصد نقص عضو و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای دوران اسارت یک سال به بالا و همچنین خواهران و برادران شهدا تعلق می گیرد و در این حالت، 25 درصد از ظرفیت پذیرش و جذب فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش متعلق به کسانی خواهد بود که از این سهمیه برخوردار هستند.

نکات مهم درباره سهمیه جانبازان و ایثارگران

مشمولینی که قصد استفاده از سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران را دارند، می بایست حداقل 80 درصد نمره کسب کرده آخرین فرد پذیرش شده در سهمیه آزاد را به دست آورند.

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و همچنین فرزندان آزادگان با یک سال اسارت، از کلیه ضوابط مربوط به شرایط سنی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش معاف خواهند بود.

افرادی که قصد استفاده از سهمیه جانبازان و ایثارگران را دارند، می بایست وضعیت سهمیه و اطلاعات هویتی خود را در سامانه سجایا، ثبت کرده باشند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که سهمیه های مذکور (5 درصد و 25 درصد) قابل واگذاری به غیر نخواهد بود.

سهمیه 25 درصد ایثارگران، به صورت جداگانه از دیگر سهمیه ها در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش درج شده و داوطلبانی که سهمیه آن ها مورد تایید قرار گرفته است (دانلود دفترچه)، صرفا مجاز به انتخاب رشته های شغلی مشخص در سهمیه های مربوطه خواهند بود.

از میان کسانی که از سهمیه 25 درصد برخوردار می شوند، اولویت پذیرش به ترتیب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر (براساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت یا بیشتر است. در صورتی که پس از پذیرش این افراد، ظرفیت در نظر گرفته شده برای دارندگان سهمیه ایثارگران، هنوز تکمیل نشده باشد،

سهمیه ی مذکور به سایر مشمولینی که در اولویت های بالا نبوده اند تعلق می گیرد و به ترتیب، همسر شهیدان، همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر و در نهایت خواهر و برادر شهدا در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

چنانچه داوطلبی، بر اساس قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولویت استفاده از سهمیه های ذکر شده قرار نگیرد، نمی تواند نسبت به انتخاب رشته های شغلی مشخص شده برای مشمولین سهمیه ایثارگران اقدام نماید.

علاوه بر مطالب فوق می توانید از توضیحات تکمیل تری که توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود نیز برای اطلاع از اخبار مربوط به سهمیه ها بهره مند شوید.

سهمیه معلولین

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402، 3 درصد سهمیه نیز افرادی که مشمول این امتیاز هستند، می توانند با ارائه یک نامه معرفی از سازمان بهزیستی، از سهمیه 3 درصدی که برای آنها در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. این داوطلبان باید در آزمونی شرکت کننده و در میان داوطلبان شرکت کننده، به رقابت بپردازند. در نهایت، امتیازهای کسب شده توسط داوطلبان، دو برابر ظرفیت، چندین آزمون برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود، معرفی می شوند.

نکات مهم درباره سهمیه معلولین

  • بر اساس آخرین مصوبات موجود،استخدام مضاف بر سهمیه معلولان برای رقابت با داوطلبان آزاد و در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب با رشته شغلی مورد نظر، بلامانع است.
  • افرادی که قصد استفاده از سهمیهمعلولان جهت تصدی عنوان شغلی مرتبط با فرهنگیان را دارند، می بایست توانایی و کارایی لازم را برای انجام وظیفه داشته باشند.

سهمیه حافظان قرآن

علاوه بر امتیازی که برای ایثارگران و افراد مختلف در نظر گرفته شده است، همچنین برای حافظان قرآن نیز یک سریات در نظر گرفته می شود. اینها به منظور حمایت از افرادی است که قرآن را حفظ کرده و شامل امتیازات و مزایای ویژه‌ای می‌شود. مبنی بر آخرین مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، 10 درصد به امتیاز کسب شده حافظان قرآن دارای درجات 1 تا 3 اضافه خواهد شد. 

واجدان شرایط استفاده از سهمیه های مختلف در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲، می بایست کلیه مدارک مربوط به تایید مشمولیت سهمیه خود را در حین نام نویسی اینترنتی این آزمون در اختیار داشته باشند و پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، نسبت به مشخص نمودن نوع سهمیه و درج جزئیات مرتبط با آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدامات لازم را به انجام رسانند. 

سهمیه بومی شهرستانی

در صورتی که داوطلبان بومی شهرستان ها بتوانند در آزمون کتبی شامل دروس عمومی 40 درصد  و 60 درصد برای حیطه تخصصی کسب کند؛ نمره وی با ضریب 1/4 (یک و چهار دهم) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که این سهمیه برای تمامی شهرستان ها به استثنای شهر تهران  و مراکز استان ها اعمال می شود.

امتیاز متاهلین

به ازای تاهل و همچنین هر فرزند 2 درصد به امتیاز آزمون کتبی داوطلب اضافه می شود. البته نهایتا تا مجموع 10 درصد امکان اعمال سهمیه متاهیلین به امتیاز آزمون کتبی متقاضیان وجود دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.