رشته های شغلی ارائه شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

۷ بازديد

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

برای رفع نیازهای کادر اداری و آموزشی سازمان آموزش و پرورش، این سازمان هر ساله آزمون استخدامی برگزار می کند. داوطلبان جهت ثبت نام در این آزمون با مطالعه رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳، که همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر شده، رشته شغلی مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

 

رشته های تحصیلی مجاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی 1403

داوطلبانی که علاقه مند به شغل معلمی و استخدام در آموزش و پرورش هستند، باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند. برای انتخاب رشته شغلی مناسب، داوطلبان می‌توانند با مطالعه فهرست رشته‌های مجاز برای شرکت در آزمون و همچنین رشته‌های شغلی مرتبط که با رشته تحصیلی آنها همخوانی دارند، اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبانی که واجد شرایط ثبت‌نام هستند، می‌توانند از رشته‌هایی مانند آموزش ابتدایی و آموزگار استثنایی با رعایت قوانین و مقررات تعیین شده در آزمون، نام نویسی کنند.با توجه به انواع رشته های تحصیلی مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳، داوطلبان ابتدا باید رشته های تحصیلی مورد نیاز استان و منطقه خود را بشناسند.

از آنجایی که نیازهای وزارت آموزش و پرورش در استان ها در هر دوره از برگزاری آزمون تغییر می‌کنند، نکته مهمی است که داوطلبان قبل از شرکت در آزمون باید بدانند،  اطلاعات روز و دقیق درباره نیازهای وزارت آموزش و پرورش در استان خود است.

 

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

بسته جامع سوالات استخدامی آموزش و پرورش حیطه عمومی شامل دو بخش نمونه سوالات و درسنامه ها می باشد. بخش سوالات بر اساس کتاب های معرفی شده می باشد.

سوالات دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی + درسنامه

سوالات معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی+ درسنامه

سوالات دانش تعلیم و تربیت اسلامی+ درسنامه

سوالات تاریخ و فرهنگ تمدن+ درسنامه

سوالات توانایی های عمومی ذهنی+ درسنامه

 

 

رشته های شغلی ارائه شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

در سال جاری برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دو بخش تعیین شده است. اولین بخش مربوط به آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی و استثنایی است که می توانید برای دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی به ماهان داک مراجعه کنید و دومین بخش مربوط به آزمون استخدامی دبیری می‌باشد برای دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید.

این تقسیم‌بندی باعث می‌شود که مشاغل مکان‌های ارائه شده محدودتر شود. آزمون استخدامی ویژه رشته های شغلی آموزگاری ابتدایی و آموزگاری استثنایی  و همچنین دبیری دردفترچه منتشر منتشر شده آزمون استخدامی آمورش و پرورش1403 در بخش رشته های شغلی مربوطه ارائه شده است.

در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش کشور در سال 1403، داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در زمان ثبت نام خود، با رعایت رشته‌های تحصیلی مورد نیاز برای رشته‌های شغلی، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

یکی از مهم ترین مواردی که داوطلبان باید به آن توجه لازم را داشته باشند دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد.

زیرا تمامی شرایط و نکات مربوط به ثبت نام در آن درج شده است. این دفترچه از سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org منتشر شده و در اختیارداوطلبان واجد شرایط قرار می گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.